Header Ads

Dobieram baterię

Teraz jak już wspominałem, po mału i bez pośpiechu biorę się do przeróbki.

Za bazę przeróbki posłuży mi moja sparta, opisana w starszych postach.

Na bank podstawowa inwestycją będzie zakup baterii. Wiadomo, że nie ma co się zastanawiać i myśleć nad przestarzałymi już w tej chwili technologiami. Oczywiste jest więc, że szukam czegoś na Ogniwach Li-ion a konkretnie 18650 Panasonica.



Cena tych ogniw nie jest już kosmicznie wysoka, choć niska też nie jest. Ważne, że ogniwa te mają dobre opinie, i raczej mogę liczyć na długotrwałe użytkowanie.

Mógłbym zbudować sobie sam baterię, czy to zakupując same ogniwa z Chin, czy też starać się odzyskać z jakiś starych baterii z laptopów. Jednak się boję, lub nie czuję się na tyle silny w temacie. Ogniwa litowe to już ryzykowna sprawa. Bez dobrze zrobionego BMSa można spalić dom.

Postanowiłem więc kupić coś ogotwego i w miarę sprawdzonego.

Brakuje mi jednak pełnej informacji, co muszę kupić. Wiem jedynie że napięcie znamionowe to 36V.

Teraz muszę dobrać odpowiednią pojemność, żeby nie przepłacić niepotrzebnie a z drugiej strony zapewnić sobie komfortowy zasieg.

Wstępnie zakładam przejecahnie do pracy i spowrotem, być może 2 razy.

-Minimalnie 16km w jedną stronę czyli 32 km + 8 zapasu czyli 40 km zasięgu
-Wersja Premium 2*32 km 64 + 6 zapasu 70 km zasięgu.

Tu : LINK. Wyczytałem coś, co chyba mogę w miarę spokojnie założyć:


"- Prędkość jazdy (zasada: wolniej jedziemy - dalej zajedziemy)
Zasada ta wynika z czystych praw fizyki, które mówią, że ilość energii potrzebnej do osiągnięcia danej prędkości rośnie w stosunku do prędkości do kwadratu.
Przykładowo jadąc:
- z prędkością 10 km/h zużywamy 50W energii.
- z prędkością 20 km/h zużywamy 200W energii.

"

Ekstrapolowałem sobie ten trend i wyszło, że przy 30km/h będę potrzebował 445W, załóżmy 450W dła łatwych rachunków.

jadąć 30 km/h zasięg 40km wymagałby 600Wh

Z tego założenia wychodząc musiała by być to kolosalna bateria.

Niestety muszę założyć maksymalnie dużą baterię w granicach budżetu. Padnie chyba na tą:





Ehhh jakoś myślałem że 8.8Ah (317 Wh) by wystarczyła (kosztuje 25% taniej). Niestety trzeba zgromadzić jednak trochę więcej środków.


Brak komentarzy

Obsługiwane przez usługę Blogger.