Dobieram baterię
Teraz jak już wspominałem, po mału i bez pośpiechu biorę się do przeróbki.
Za bazę przeróbki posłuży mi moja sparta, opisana w starszych postach.
Na bank podstawowa inwestycją będzie zakup baterii. Wiadomo, że nie ma co się zastanawiać i myśleć nad przestarzałymi już w tej chwili technologiami. Oczywiste jest więc, że szukam czegoś na Ogniwach Li-ion a konkretnie 18650 Panasonica.
Cena tych ogniw nie jest już kosmicznie wysoka, choć niska też nie jest. Ważne, że ogniwa te mają dobre opinie, i raczej mogę liczyć na długotrwałe użytkowanie.
Mógłbym zbudować sobie sam baterię, czy to zakupując same ogniwa z Chin, czy też starać się odzyskać z jakiś starych baterii z laptopów. Jednak się boję, lub nie czuję się na tyle silny w temacie. Ogniwa litowe to już ryzykowna sprawa. Bez dobrze zrobionego BMSa można spalić dom.
Postanowiłem więc kupić coś ogotwego i w miarę sprawdzonego.
Brakuje mi jednak pełnej informacji, co muszę kupić. Wiem jedynie że napięcie znamionowe to 36V.
Teraz muszę dobrać odpowiednią pojemność, żeby nie przepłacić niepotrzebnie a z drugiej strony zapewnić sobie komfortowy zasieg.
Wstępnie zakładam przejecahnie do pracy i spowrotem, być może 2 razy.
-Minimalnie 16km w jedną stronę czyli 32 km + 8 zapasu czyli 40 km zasięgu
-Wersja Premium 2*32 km 64 + 6 zapasu 70 km zasięgu.
Tu : LINK. Wyczytałem coś, co chyba mogę w miarę spokojnie założyć:
"- Prędkość jazdy (zasada: wolniej jedziemy - dalej zajedziemy)
Zasada ta wynika z czystych praw fizyki, które mówią, że ilość energii potrzebnej do osiągnięcia danej prędkości rośnie w stosunku do prędkości do kwadratu.
Przykładowo jadąc:
- z prędkością 10 km/h zużywamy 50W energii.
- z prędkością 20 km/h zużywamy 200W energii.
"
Ekstrapolowałem sobie ten trend i wyszło, że przy 30km/h będę potrzebował 445W, załóżmy 450W dła łatwych rachunków.
jadąć 30 km/h zasięg 40km wymagałby 600Wh
Z tego założenia wychodząc musiała by być to kolosalna bateria.
Niestety muszę założyć maksymalnie dużą baterię w granicach budżetu. Padnie chyba na tą:
Ehhh jakoś myślałem że 8.8Ah (317 Wh) by wystarczyła (kosztuje 25% taniej). Niestety trzeba zgromadzić jednak trochę więcej środków.
Za bazę przeróbki posłuży mi moja sparta, opisana w starszych postach.
Na bank podstawowa inwestycją będzie zakup baterii. Wiadomo, że nie ma co się zastanawiać i myśleć nad przestarzałymi już w tej chwili technologiami. Oczywiste jest więc, że szukam czegoś na Ogniwach Li-ion a konkretnie 18650 Panasonica.
Cena tych ogniw nie jest już kosmicznie wysoka, choć niska też nie jest. Ważne, że ogniwa te mają dobre opinie, i raczej mogę liczyć na długotrwałe użytkowanie.
Mógłbym zbudować sobie sam baterię, czy to zakupując same ogniwa z Chin, czy też starać się odzyskać z jakiś starych baterii z laptopów. Jednak się boję, lub nie czuję się na tyle silny w temacie. Ogniwa litowe to już ryzykowna sprawa. Bez dobrze zrobionego BMSa można spalić dom.
Postanowiłem więc kupić coś ogotwego i w miarę sprawdzonego.
Brakuje mi jednak pełnej informacji, co muszę kupić. Wiem jedynie że napięcie znamionowe to 36V.
Teraz muszę dobrać odpowiednią pojemność, żeby nie przepłacić niepotrzebnie a z drugiej strony zapewnić sobie komfortowy zasieg.
Wstępnie zakładam przejecahnie do pracy i spowrotem, być może 2 razy.
-Minimalnie 16km w jedną stronę czyli 32 km + 8 zapasu czyli 40 km zasięgu
-Wersja Premium 2*32 km 64 + 6 zapasu 70 km zasięgu.
Tu : LINK. Wyczytałem coś, co chyba mogę w miarę spokojnie założyć:
"- Prędkość jazdy (zasada: wolniej jedziemy - dalej zajedziemy)
Zasada ta wynika z czystych praw fizyki, które mówią, że ilość energii potrzebnej do osiągnięcia danej prędkości rośnie w stosunku do prędkości do kwadratu.
Przykładowo jadąc:
- z prędkością 10 km/h zużywamy 50W energii.
- z prędkością 20 km/h zużywamy 200W energii.
"
Ekstrapolowałem sobie ten trend i wyszło, że przy 30km/h będę potrzebował 445W, załóżmy 450W dła łatwych rachunków.
jadąć 30 km/h zasięg 40km wymagałby 600Wh
Z tego założenia wychodząc musiała by być to kolosalna bateria.
Niestety muszę założyć maksymalnie dużą baterię w granicach budżetu. Padnie chyba na tą:
Ehhh jakoś myślałem że 8.8Ah (317 Wh) by wystarczyła (kosztuje 25% taniej). Niestety trzeba zgromadzić jednak trochę więcej środków.
Post a Comment