Header Ads

Z czego składa się E-bike część1

Jak już obiecywałem, że napiszę parę postów generalnych. Systematyzujących temat i wprowadzających dla ludzi nie mających zbyt wiele doświadczenia, czy informacji na ten temat.

Dziś zaczniemy rozkładać e-bike na części.

Generalnie e rower składa się jak już kiedyś wspominałem z "E" i z" Roweru właściwego".

Dziś o "Rowerze właściwym".

O ile "Rower Właściwy" jest raczej wszystkim znany, to można tu wyszczególnić kilka koncepcji dotyczących zastosowanych rowerów.

To co na pewno jest istotną rzeczą jest wielkość koła. Z prostych zasad fizyki wynika, że  im mniejsze kółko tym lepsze (oczywiście do pewnej granicy przy której możemy zamontować standardowy napęd).
Bierze się to z faktu, iż silnik o przy tym samym momencie obrotowym jest wstanie wygenerować większą siłę na krótszym ramieniu (czyt. promieniu koła) niż na długim. Dzięki czemu wielkość silnika może być zoptymalizowana.

Dlatego też dość często widzimy E-bikei z małymi kołami



Ludzie jednak przyzwyczajeni są do kół 26" czy 28", dlatego też producenci pomimo swego rodzaju utrudnień wynikających z fizyki :) budują również dożo rowerów z kołami "normalnych" rozmiarów.

Kolejnym aspektem "roweru właściwego" wykorzystywanego do konstrukcji e-roweru jest jego składalność. Składane rowery ogólnie zyskały dość dużo popularność ostatnimi czasy (nie mowie ty jedynie o e-bikach). Trudno się temu trendowi dziwić, jako że duże rowery nieskładane generują pewne problemy. Ciężko zabrać je do auta, jeśli chcemy pojechać gdzieś dalej na wycieczkę rowerową. Wymagają również odpowiednio zasobnej w przestrzeń piwnicy, garażu czy strychu. Dodatkowo mały, składany rower może być przeznaczony do pokonywania tylko części naszej drogi do pracy. Jeżeli da się go ładnie upakować możemy z nim podjechać metrem, pociągiem czy autobusem, a dystans dajmy na to od dworca do biura pokonać rowerem.
Myślę, że tym tropem idą również producenci e-bików, tym bardziej, że mały składak ma zazwyczaj małe kółka, co uzupełnia się z tym co napisałem w punkcie powyżej.


Wystarczy popatrzeć na kilka nowoczesnych konstrukcji, tudzież projektów żeby zobaczyć w którą stronę to idzie:











Obrazki ze stron:
http://www.techkibay.com/
http://www.dezeen.com/
http://enzoebike.com/
http://e-motionevc.co.uk/
https://electricbikereview.com/


Brak komentarzy

Obsługiwane przez usługę Blogger.